به نام او که از هر تاریکی عریان است مکتب اصالت واژه با تاکید بر پارادایم اصلی عرفان ایران زمین (شریعت طریقت حقیقت) و تئوریزه کردن این اصل روش شناختی در پیکره ی ادبیات جهانی خواهان رهانیدن واژه از چارچوبه های خودساخته ای است که به جای آسان تر کردن تعالی،واژگان را اسیر کرده اند. به بیان حضرت مولانا:آب در کشتی هلاک کشتی است/آب اندر زیر کشتی پشتی است به این معنا که وسیله ها را نباید آنقدر قداست بخشید که هدف شوند،شعر و داستان و شیوه های سرایش وسیله ی تکامل ادبی اند نه هدف! ما نباید آزادی واژه را فدای حرمت قالب ها و شیوه های سرایش کنیم چون با این کار پاها را بریده ایم که اندازه ی کفش ها شوند . سید وحید میره بیگی
خیلی کم شعر شده .کلمات تقلای برای بالا نمی کنند وروای سرگیچ می خورد توی متن با همه این تفاصیل داری خاندنی می شوی . اما با افتضا..!
افتزا با زای زاری ام به ده - مرسی تم تا یک حسابی به خون ام ات-
خیلی خوب
زمین دایر است
همیشه
بوده که بماند
تا بمانندمان
به نام او که از هر تاریکی عریان است
مکتب اصالت واژه با تاکید بر پارادایم اصلی عرفان ایران زمین (شریعت طریقت حقیقت) و تئوریزه کردن این اصل روش شناختی در پیکره ی ادبیات جهانی خواهان رهانیدن واژه از چارچوبه های خودساخته ای است که به جای آسان تر کردن تعالی،واژگان را اسیر کرده اند.
به بیان حضرت مولانا:آب در کشتی هلاک کشتی است/آب اندر زیر کشتی پشتی است
به این معنا که وسیله ها را نباید آنقدر قداست بخشید که هدف شوند،شعر و داستان و شیوه های سرایش وسیله ی تکامل ادبی اند نه هدف!
ما نباید آزادی واژه را فدای حرمت قالب ها و شیوه های سرایش کنیم چون با این کار پاها را بریده ایم که اندازه ی کفش ها شوند .
سید وحید میره بیگی
زنگی می رود هر چند با غم!